Brev:
Mad, mælkebehov, manglende frugtindtag osv.
9. juni 2008
Alder:
8 mdr.
Mad, mælkebehov, manglende frugtindtag osv.
Kære Helen.
Tusind tak for din hjælp mht. vores datters mad. Efter 8 måneders kamp ser det nu ud til, at hun kan lide skemaden og vi er meget glade, lettede, og håber på, at det holder!! Har dog lige et par (forhåbentligt) hurtige spørgsmål:
1. Hvor meget mælk skal hun have i døgnet? Det har altid været problematisk med flaske, så nu mindre nu bedre! Hvis vi starter morgenen med grød, vil hun ikke have mælk, så vi er begyndt at starte med mælk og så først efter første lille lur give hende grød. Hun vil gerne have vand, men drikker ikke de store mængder. Vil stadig have flaske om natten (40-100 ml) selvom hun får kl 23-24.
2. Hun kan simpelthen ikke lide frugtmos! Vil gerne sutte / gumle på æble, nektarin el. gulerod, men det ryger der jo ikke meget ned af. Er det vigtigt, at hun får frugtmos? Hun får ofte grøntsagsmos med eller uden kød i stedet!
3. Hun vil kun spise HIPP og lignende. Er det fint nok, eller skal vi også prøve at få mere normal mad i hende?! Hvor mange måltider - mælk el. rigtig mad - skal hun ideelt set have i døgnet?
4. Må hun få "alt"? Vil tit gerne smage eller i hvert fald putte det i munden, som vi gør. Må hun det? i dag fik hun friskpresset juice af forskellige frugter og grøntsager - må hun det?
På forhånd tak - dejligt du er "her" trods strejke :)
C